gototopgototop
  1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Vežbe za bebe

PDF Štampa El. pošta

Kada beba napuni tri meseca, za njen pravilan razvoj su, osim ishrane i nege, važne i vežbice za razvijanje određenih grupa mišića. Patronažna sestra Milka Živković iz doma zdravlja „Novi Beograd“ pokazuje vam kako da radite vežbice svojoj bebi

Meseci zgrčenosti u maminom stomaku su prošli i sada, kod kuće, bebi sleduje - fitnes! Treba se ispraviti, istegnuti i ojačati. Jednom dnevno, kada raspovijete bebu, uradite sa njom po nekoliko vežbi koje vam ovde preporučujemo.

Tromesečni Mihailo Baloš je naš uzorni „gimnastičar“, a patronažna sestra će nam pokazati kako se rade vežbe za stimulaciju pravilnog fizičkog razvoja.

Vežba protiv ravnih tabana

Golicajte bebino stopalo sa gornje i sa donje strane. Ovo će izazvati pokretanje prstiju i grčenje mišića svoda stopala, što doprinosi njihovom jačanju i pravilnom formiranju. Oba pokreta ponovite na svakoj nogici četiri do šest puta.


Vežba za izduživanje mišića zadnje lože

Obuhvatite bebino koleno tako da vaš palac bude sa zadnje strane, zatim nogice naizmenično podižite i spuštajte. Ovom vežbom se izdužuju mišići zadnje lože nogu i telo čini gipkijim i pokretljivijim. Vežbu ponovite četiri do šest puta.


Vežba za ramene i vratne mišiće

Stavite svoje palčeve u bebine ručice, potom obuhvatite celu bebinu šaku i lagano joj ruke ukrštajte preko grudi, a potom ih širite u stranu. Bebe vole ovu vežbu koja pojačava pokretljivost ramenog pojasa i ojačavaju mišiće ruku i ramena. I ovu vežbu ponovite četiri do šest puta.


Vežbe za mišiće leđa

Stavite dete da leži na stomaku, a onda pažljivo podižite dečje ru­čice od podloge, 15 do 20 cm u visinu.

Ovu vežbu ponovite če­tiri do šest puta, da biste bebi ojačali mišiće ruku, ramena, vrata i leđa.


Vežba za sedenje

Dok beba leži, uzmite njene ruke u svoje i lagano je odignite od podloge, 15 do 20 cm u visinu. Ovu vežbu radite veoma nežno, bez naglog potezanja, pa polako spustite dete. Ponovite vežbu samo dva puta.


Bez naglih pokreta

Sve vežbe sa detetom radite nežno i bez naglih pokreta, naročito bez naglog potezanja dečjih ručica, jer tako možete i nehotice povrediti bebine zglobove.